شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰

در چهارمین محفل قرآنی نهاد در نمایشگاه کتاب تهران انجام شد؛

رونمایی از سامانه محافل قرآن و عترت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

چهارمین محفل قرآنی نهاد در نمایشگاه کتاب تهران

چهارمین محفل قرآنی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، همزمان با دهمین روز از سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران با موضوع «سبک زندگی عالمان دینی، معرفی کتابهای قرآنی» در غرفه نهاد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همزمان با دهمین روز از سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، چهارمین محفل قرآنی با موضوع «سبک زندگی عالمان دینی» با حضور هادی ربیعی، دبیر محافل قرآن و عترت نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدجواد موسوی درچه ای، قاری قرآن و محمدرضا زاهدی حافظ کل قرآن در غرفه نهاد برگزار شد.

رونمایی از سامانه محافل قرآن و عترت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد جواد موسوی درچه ای، رتبه اول مسابقات بین المللی قرائت قرآن شهر مدرس هند و قاری بین المللی قرآن کریم در این نشست ضمن قرائت آیاتی از قرآن کریم، در پاسخ به پرسشی پیرامون تفاوت قرآن کریم با سایر کتابها گفت: قرآن کلام خداست و بزرگترین تفاوت آن با سایر کتابها این است که انسان وقتی قرآن می خواند، مستمع سخن خداوند است و زمانی که قرآن می خوانیم در محضر خداوند هستیم.

وی در ادامه افزود: دیگر تفاوت قرآن با سایر کتابها این است که قرآن تنها کتابی است که هم دیدنی، شنیدنی و خواندنی است و هر سه آن نیز ثواب دارد و به آن توصیه شده است.

وی همچنین در مورد سیره قرآنی آیت الله سیدمحمدباقر درچه‌ای گفت: آیت الله درچه ای بسیار اهل تلاوت قرآن بودند و هر روز بعد از نماز صبح که از مسجد برمی گشتند، با صوت تلاوت قرآن فرزندان خود را برای نماز صبح بیدار می کردند.

رونمایی از سامانه محافل قرآن و عترت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

محمدرضا زاهدی، حافظ کل قرآن کریم و نماینده ایران در مسابقات بین المللی حفظ قرآن کریم کشور مالزی پیرامون نحوه آشنایی خود با قرآن گفت: در هفت سالگی حفظ قرآن را شروع کردم و در ده سالگی حافظ کل قرآن شدم و قرائت را نیز در کنار آن تمرین کردم و ۱۵ سال است که در خدمت قرآن هستم.

‌ در پایان این نشست، با حضور مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛ محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد و محمدرضا اسفاری، مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد از سامانه محافل قرآن و عترت نهاد کتابخانه های عمومی کشور به نشانی www.qoran.iranpl.ir رونمایی شد.

رونمایی از سامانه محافل قرآن و عترت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 5 =